Forum Wielki Plan Strona Główna Wielki Plan
i Okrutna Horda
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co trzeba wiedziec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wielki Plan Strona Główna -> Fritz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mum
Sprzedawca cebuli



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hospicjum

PostWysłany: Pią 17:33, 12 Sty 2007    Temat postu: Co trzeba wiedziec

Dosc wazne.
Na najblizszej sesji prawdopodobnie uda sie dokonac swiecen, poza tym nabyles pewnej wiedzy, ktora moze Ci sie

przydac, postaram sie napisac jak najbardziej tresciwie:

Teologia:
- Kazde panstwo w Starym Swiecie ma swoja wlasna religie. Nalezy to uszanowac, chociaz odwiedzenie dusz od

zabobonu, moze je uratowac.
- religie arabski to religie poganskie, tepione przez Morr'a (ich religia pozwala na ozywianie zmarlych)
- Kislevici to poganie, nie sa jednak za to tepieni
- Istnieje caly panteon Twoich bogow, kazdego z nich musisz uszanowac.
- Nic ludzkiemu kaplanowi do bogow innych ras (krasnoludow, niziolkow, elfow)
- Chaos - najwiekszy przeciwnik religii.

Dogmaty Morr'a, Morr:
- Morr jest bratem Mannana
- Symbole: kruk i brama
- Bog umarlych i snow
- Khain tworzy wlasne krolestwo (bog morderstwa)
- nie ma dni swiatecznych, czczony tylko na pogrzebach i indywidualnie
- obadac warto WFRP 1.

Przykazania:
- Przeciwstawiac sie nekromantom i wyznawcom Khaina w kazdym czasie i miejscu.
- Nie odmawiac prosbie o odprawienie pogrzebu
- Nie wolno zaklocac spoczynku zmarlych, jezeli miejsce bylo oddane pod opieke Morr'a
- nigdy nie wolno przywolywac ozywiencow, jesli nie otrzymaja pozwolenia Morra (omen, wrozba sen)

Wiedza o swiecie duchowym, hierarchii, magii:
- Akolita - sluga maga badz kaplana.
- Arete - miernik magicznego oswiecenia maga
- Avatar - dusza magiczna (nie mylic z dusza), posiada ja tylko magowie, jest niezniszczalna, ale mozna jej

pozbawic maga (to najgorsza kara dla magow)
- Umbra - czesc duchowego swiata otaczajaca rzeczywistosc, pozwala ja ujrzec wiedzmi wzrok
- Caern - wezel kontrolowany przez wilkolaki
- Cenzura - pospolita, lagodna kara nalozona przez maga lub kaplana, zblizona do nalozenia slowa honoru.
- Cisza - stan szalenstwa spowodowany nadmiernym uzyciem magii
- Czarownik - mag bez licencji, samouk
- Czarodziej - mag z licencja
- Demon - pierwotne istoty swiata duchowego, sluza zlym bogom
- Doczesnosc - rzeczywistosc
- Rhya - Matka Ziemia, czesto czczona przez zblizonych z natura mistykow. Matka Morr'a!
- Gilgul - wypalenie - najgorsza kara dla maga, zniszczenie jego avatara
- Inkarna - Wcielenie istoty duchowej w cielesna
- Kuglarz - pozornie mag, jednak to co czyni to zwyczajne sztuczki
- Magia wulgarna - magia oparta na pochodzacych znikad piorunach i ogniach, objawiajaca sie obserwatorom
- Magia przypadkowa - magia uprawiana tak aby nie mozna bylo jej odroznic od zwyczajnych zdarzen
- Magia kaplanska - magia, ktorej zrodlo tkwi nie w sile avatara maga, lecz w mocy nadanej przez boga
- Maruder - calkowicie nieprzewidywalny mag, oszalaly
- Naznaczenie - napietnowanie avatara maga (wszyscy z wiedzmim wzrokiem dostrzegaja, ze mag zostal ukarany bo

zbladzil)
- Ostracyzm - wyrzucenie kaplana lub maga z swiatyni, czy gildii. Forma kary
- Poszukiwanie - inspirowana przez boga wyprawa do oswiecenia
- Poufaly - demon lub duch ktory przybral cialo dzieki umowie z magiem.
- Rezonans - pozostalosci po czynieniu magii (widac jesli ma sie widzmi wzrok +10)
- Rota - tekst przysiegi kaplanskiej
- Stroz - nie-mag pracujacy dla maga, ale nie dazacy do tego by nim zostac
- Sciezka - generalne okreslenie swojego przeznaczenia, zgodna ze sciezka magii
- Trybunal - zgromadzenie kaplanow wszystkich bostw Imperium w celu przedyskutowania istotnych tematow
- Wezel - mistyczne miejsce, skupiajace silne wiatry magii
- Wstapienie - Oswiecony stan istnienia do ktorego daza wszyscy magowie
- Wielki Teogonista - Wybrany przez trybunal, glowa calego kosciola. Obecnie Dominik Durand.

Hierarchia Kaplanska:
- minorzyści (subdiakoni, akolici, kantorzy, lektorzy, cerofaniusze)
- diakoni
- wikariusze
- kardynalowie
- Wielki Patriarcha

Hierarchia Zakonna:
- General
- Prowincjal
- Opat
- Przeor

Na tym poziomie wiedzy to tyle. Nie musisz sie tego uczyc, chociaz kaplani moga zadac pare pytan. Ale wystarczy,

ze przeczytasz Smile Ponadto uzywanie tych terminow w grze (bez przesady oczywiscie) ubarwi ja i da pedeki.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fry''c
Sierżant



Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: i dokąd...

PostWysłany: Sob 10:02, 13 Sty 2007    Temat postu:

Cool, doceniam to ile pracy włożyłeś pisząc to bądź ctrl+v - ctrl-c nie ważne.

Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wielki Plan Strona Główna -> Fritz Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin